Smalsporede industribanelokomotiver
Aktive emner Medlemmer Kalender Søg |
|
| |
| Nuværende Industribaner Danmark | |
| |
|
| Forfatter | Besked |
|
Thomas
Groupie
Medlem siden: 26 December 2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 28 |
![]() Emne: Lille Vildmose Maj 2008Sendt: 09 May 2008 kl. 08:03 |
|
D. 8/5 2008 kl. 21 besøgte jeg aflæsningsanlæg og fabrik og det er tydeligt, at tørveindvinding pr. bane er afsluttet på arealet langs Ny Høstemarksvej og aflæsningsanlæget anvendes ikke længere. Trævognene holdt i lange rækker og nogen var temmelig ødelagte. Eneste lokomotiv var PM med Lb. Nr. 002. Jeg er i tvivl om hvor Pindstrup indvinder tørv i Lille Vildmose nu, men fabriksanlæget var i funktion selv på dette sene tidspunkt af aftenen og gennem porten kunne jeg se et fuldautomatisk anlæg. Mon man virkelig kan udnytte den store kapacitet i anlæget blot med tørv fra Fuglsø Mose ?
Redigeret af Thomas - 03 November 2008 kl. 00:38 |
|
|
De bedste hilsner
Thomas Kaare Hansen |
|
IP-adresse registreret |
|
|
Thomas
Groupie
Medlem siden: 26 December 2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 28 |
![]() Sendt: 09 May 2008 kl. 20:38 |
|
I forlængelse af mit indlæg er her foto´s fra Lille Vildmose som jeg iøvrigt også besøgte d.d.
Der indvindes stadig tørv i den østlige del af mosen, men der anvendes ikke bane.
![]() D. 8/5 2008 PM Lb. Nr. 002 i mosen medens dag bliver til nat.
![]() D. 9/5 2008 PM Lb. Nr. 002 i mosen på den første næsten sommerdag i 2008 Redigeret af Thomas - 09 May 2008 kl. 20:46 |
|
|
De bedste hilsner
Thomas Kaare Hansen |
|
IP-adresse registreret |
|
|
||
Skift forum |
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
|